måndag 30 november 2009

Veckans förvirring...

Sista veckan av grundarbeten har börjat, och jag åkte ut till bygget under lunchen för att inspektera lite... ett dockhus verkar det som att vi skall bygga... så litet såg det ut när det var några små frigolitformar på marken. Alla har ju varnat för detta så jag hoppas att huset kommer att kännas lite större när det är på plats.
Väl ute på tomten upptäckte vi en grävskopa som stod och grävde på uppfarten... det visade sig att kommunen sent omsider kommit igång med att ansluta vatten och avlopp till tomten... oups... skulle det komma ett hus på måndag??? Då skall dom ju spränga upp längs med vägen?? Paniken spred sig i bröstet och jag kände svaga nacksmärtor... men eftersom jag har en KA med försänkningar inom kommunen så beslöt jag mig att ta det med honom innan jag började skrika och springa i cirklar...
Det jag fick veta är att vi har två alternativ, skjuta lite på anslutningen, eller så kan de forsätta men de bygger en liten tillfällig väg upp till tomten. Mycket tillmötesgående kände jag... I allafall behövde de veta exakt hur stor lastbilen var som kommer, så jag slog en liten signal till Allmogehus. Hupp, sa han... vi har nog en leveransförsening på fönstren, vi får se om vi kommer till nästa vecka...
Alltid trist med förseningar förstås, men i det här fallet skulle det faktiskt vara skönt... grunden mår bra av att vila lite och vi hinner resa ställningar och ansluta avlopp i lugn och ro... Han skulle återkomma med säkert besked imorgon, för tillfället alltså ett visst lugn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar