onsdag 11 november 2009

Samordning...

Eftersom vi av budgetskäl(och maniskt kontrollbehov) valt bort att ha en generalentreprenör, så ligger nu planeringen hos mig...
Eeeehhh... det visade sig vara lättare sagt än gjort att få 3 st olika entreprenöre att klämma ur sig vilket tillvägagångssätt de brukar ha. Jag menar, det är ju inte första gången de bygger ett hus??? Hur gjorde de förra gången?? I vilken ordning skall vill de göra saker? Hur lång tid kan det ta?? Jag funderar lite på hur de klarar av sitt vanliga liv???
I övrigt så går svininfluense-debatten hög på jobbet. Vi har två falanger, pro eller emot vaccin. Själv har jag efter en månads velande slutit mig till pro. Om två veckor skall jag och resterande familj, injiceras...
För er som undrar hur nytt jobb och bygge av hus fungerar tillsammans, så kan jag rapportera att det fungerar sådär... ingen koll någonstans är vad jag känner just nu, och det verkar inte ändra sig någon gång snart. Som väl är så har vi en hyfsat lugn period just nu... men snart drar alla kundbesök igång och då vet jag inte riktigt hur det skall gå.

2 kommentarer:

  1. Åh, du är galen! Du har väl sett hur det går på Grand Designs? Budgeten spricker, hantverkarna sölar och arkitekten kommer avsäga sig allt ansvar. ;)

    Du fixar det nog ska du se. Give them hell!

    SvaraRadera
  2. Ja, ett av mina favoritprogram... vet inte vad jag tänkte på... min pappa som blåste upp mitt ego och sa, det fixar vi, inga problem... nu känner jag mig inte riktigt lika kaxig... huset kommer och skall resas om tre veckor och vi har inte börjat med grunden än... eeeeeeeeehhhh... men grundläggningsfirman säger att det skall gå och då får jag väl lita på dem... lita på folk är inte det som jag är bäst på skall tilläggas... halvbra sömn om nätterna just nu...

    SvaraRadera