måndag 23 november 2009

Måndag, måndag, måndag...

Det känns som om allt just nu skall vara så besvärligt som möjligt... suck...
För er som inte byggt själva så kan jag informera om att man måste teckna en byggfelsförsäkring enligt lag... givetvis kostar det skjortan (mellan 12000 - hur mycket som helst...) och givetvis strular det... Nu får en av våra entreprenörer inte godkänt, eftersom han hade ekonomiska problem för några år sedan... aaaaaaaaaarggh...
Givetvis är det bra att veta, men nu måste jag snabbt som ögat hitta en ny entreprenör och fixa allt med honom... typ idag, för jag får inte börja forma grunden förrän försäkringen är tecknad...
Sedan informerade mig grävaren om att garageritningen var gjord med en annan sorts grund än den han räknat på, så det blir dyrare... det är typ det tredje samtalet från honom som informerar om att det blir dyrare... och vi har byggt i en vecka!!?
Förutom detta så har jag flyttat borrhålet för bergvärme, samt lite i förbigående brottats lite med en missnöjd kund på jobbet... det där jobbet stjäl tid från mitt bygge... Jag inser verkligen att man kan lägga ner i princip hela sin vakna tid på byggandet... det är det enda som snurrar i huvudet just nu...
Det positiva som hände i helgen var iallafall att de beställda handtagen dök upp, och att de var helt enligt planen... alltid något!

2 kommentarer:

  1. Den där försäkringar är ju helt galen, hoppas att det löser sig.

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur... alla olika tillstånd och avgifter håller på och driver mig från vettet...

    SvaraRadera