söndag 15 november 2009

Köksångest

Igår åkte jag och min syrra ut till Lundins i Hestra för att kolla in deras köksutställning... Min plan var att alla detaljer skulle falla på plats... suck...
Så blev det såklart inte... vissa saker kom jag ju fram till... Den stockholmsvita färgen blir jättebra, det är exakt samma ton som övriga snickerier kommer att vara målade i, så det fungerar bra... och stilen på luckan jag har valt är ockå perfekt vid närmare granskning... Men undrar ni vad är då problemet??? Jo, vår tanke var att för att hålla vår budget välja deras billigare lucka i MDF. Men det första jag gjorde var ju förstås att öppna ett av deras massiva kök, och blev ju såklart helt såld... vilken känsla... och vilken fin inredning i skåpen... det känns som om jag omöjligen kan välja MDF-varianten nu... ångest, ångest...
Min nuvarande plan är denna (och jag har fått ok från berörda parter), jag tar in ett offert på massivt kök, men med ett minimum av skåp. Vi väljer öppna hyllplan istället för överskåp, och skippar kalkstenen på bänkarna... min förhoppning är att vi då skall ha råd med det massiva samt att vi i typ 10 år framåt kan önska oss stenskivor till jul och bemärkelsedagar...
Det är en plan iallafall, det är möjligt att vi inte har råd med det iallafall, men det sista som dör är hoppet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar