måndag 23 november 2009

Julkänsla, någon?

Har försökt ta mig samman och få till någon slags julkänsla, men det känns väldigt svårt... Jag har iallafall bitit ihop och köpt lite gulliga julprydnader att ha i julgranen, från anyhow.se.

Annars laddar jag mest för helgen när min lilla tjej fyller tre, vilket skall firas med glögg, pepparkakor och tomtetåg... då infinner sig julkänslan från när man var liten på en gång... För er som inte är uppvuxna i Värnamo, så kan jag informera om att här är det söndagen första advent "skyltsöndag". Vanligt förekommande även på andra orter tror jag... alltså man går runt och inspekterar hur de olika butikerna har julpyntat i skyltfönstren. Man köper också ett okänt antal lotter och fikar choklad med vispgrädde. På eftermiddagen tågar sedan ett tåg med stort antal tomtar genom stan och man följer det ner till kyrktorget där barnen får varsin julklapp... det var sisådär 15 år sedan jag upplevde det senast och jag tycker det skall bli jättemysigt att ha med mina egna barn nu... min stora tjej som har börjat på konståkning skall dessutom vara utklädd och gå i tåget. Tala om lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar