måndag 9 november 2009

Bygget!

I april-09 köpte vi tomten, en sjönära tomt i trakten där jag växte upp som barn. Och mycket längre har vi inte lyckats komma på dessa 7 månader som gått... Otroligt? Jajamen... Nejdå, nu är jag negativ, lite längre har vi kommit... vi har köpt ett huspaket från Svenska Allmogehus. Ett hus som deras arkitekt Håkan, har ritat speciellt för oss. Stackars Håkan var nog lite lätt stressad i somras när det hela begav sig.
Vad är det som har tagit tid då? Jo, först och främst så är det avstyckningen av tomten.
Inget som helst komplicerat ärende, marken var detaljplanerad, den nya tomten låg med i planeringen, och lantmäteriet lyckas ändå ta 7 månader på sig! Är det inte otroligt?!
I fredags blev den äntligen klar, och imorgon går äntligen köpet av tomten igenom, vi måste då sätta högsta fart att anlägga grunden, för huset kommer om 4(!) veckor. Ja, ni läste rätt... fyra veckor! Har jag lite stressymptom? You bet! Men jag är vid gott mod än så länge... Om bara den här något galna tidsplanen håller, så har vi huset rest innan jul. Och det skulle kännas så fantastiskt att äntligen få målet inom synhåll. Just nu så känns det som om allt bara är en fantasi, och att jag aldrig mer kommer att få ett eget hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar