torsdag 12 januari 2012

Trädgårdsdrömmar och uteprojekt....,

Ute är det januari och grått och regnigt utan dess like! Vad göra förutom att drömma om våren och sommaren och allt jag skall göra i trädgården.
Förra året planterade jag rosenbuskar i princip vartenda hörn av trädgården.
Min dröm är att i år skall dessa små stackare...



...Växa upp och bli så här fina!




Jag hoppas också att de här stackarna blir större, och att jag lyckas köpa mig en rosenportal och montera (lägg också märke till den fina stentrappan som Jompa pysslade med en liten dag)....


Så att det blir såhär fint...


Vi skall också plantera häck, så vi slipper insyn från vägen. Efter mycket bryderier så har vi beslutat oss för Avenbok, eftersom vi har bokskog runt omkring, och att de flesta grannarna har det... dessutom kommer då häcken hyfsat hög redan från början.


Iallafall så skall vi försöka snickra till en liten grind, kanske i stil med denna...
men inte dubbel förstås.


Och sedan skall norrsidan av huset fixas... här har jag tängt mig att det skall vara lite "Woodland" ner mot bäcken med en liten slingrande stengång...




Ni ser ju att vi har litet arbete framför oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar