måndag 16 januari 2012

Brrrr... it's cold in here...

Fredag natt krajjade värmepumpen... morr morr... Försök att lösa det på helgen...
Jag lyckades faktiskt få ut en supersnäll elektriker (det lönar sig att ha deras hemnummer) men det enda som vi lyckades konstatera var att den var död... el fanns men inget liv...
Alltså fick vi vänta tills måndag innan jag kunde kontakta NIBE för att få veta vem jag skulle kontakta i Värnamo, för att åtgärda det hela genom garantin.
Suck... värmen sjönk sakta, trots förtvivlat eldande i kakelugnen... inatt sov jag i flanellpyjamas, raggsockar och halsduk... det känns lite primitivt.
Men nu verkar det vara på gång... åtminstone så lät den senaste jag talade med, som om han visste vad han talade om... Det behövs, för till helgen kommer vintern spår dom... och veden är slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar