måndag 22 mars 2010

Trädgård!


Om att utifall ni trodde att jag har fullt upp med inredningen av huset så tar ni fel! Den har jag helt lagt åt sidan för tillfället för att bereda plats för - TRÄDGÅRDEN!
Min allra första egna... jag har längtat som en tokig efter det här, och nu står det liksom och stapplar på gränsen. Har försökt få min mamma med till alla olika plantskolor som öppnade i helgen, men hon är sorgligt oförstående, och envisas med att det är ingen idé innan snön smält... att de ändå inte har några plantor inne... va??
Så för nu, så är det bara inspiration och ingen praktik. Jag frossar i trädgårdsböcker och tidningar och har långa lååååånga listor på allt jag skall ha...
Målet är iallafall något åt det romantiska, gammaldags hållet... massor med växter, så mycket att det bara väller över... förmodligen i vit färgskala... vi får väl se om jag kan behärska mig... men i alla fall, rosor, pioner, syrener, hägg, schersmin, fläder, iris, stjärnflocka, hortensia, murgröna och äppelträd såklart... de har ju redan givit namn till huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar