måndag 8 mars 2010

Tapetfrossa

Idag har äntligen lösullen kommit... puuuh... äntligen kan vi få värme i hela huset...
Men nu drar det verkligen igång. Denna vecka skall snickarna gipsa klart övervåningen, lägga golvspånskivor i badrummet uppe, samt sätta all takpanel på övervåningen.
De kommer att få det kämpigt det kan jag lova... nästa vecka kommer nämligen trägolvet, plywood samt golvvärme, och i dagsläget finns det ingenstans att lägga den...
I väntan på att allt detta skall hända så ägnar jag åtskilliga timmar åt att välja tapeter i sovrummen, något som inte har varit lätt... Tanken har ju från början varit att det skulle vara en gammaldags känsla i rummen. Eftersom jag är en otrolig anglofil så har jag alltid ett gott öga till William Morris tapeter. Men också Duros gammaldags serier och Boråstapeters Anno 1905 har legat högt upp på listan. Men det allra svåraste har varit att välja färger.
Till slut kom jag iallafall fram till att jag ville ha ganska mjuka former på mönstret, och det skulle vara lite "smutsiga" pasteller. Tjena... det lyckades jag inte kombinera i en enda tapet.
Så just nu ser det ut att bli de här tapeterna...

Vuxensovrum: Decor Maison Modern classics


Barnrum 1 Morris & Co Medway


Barnrum 2 Morris & Co Standen


Men tro mig, jag kommer nog att ha hunnit att ändra mig mer än en gång, innan vi äntligen får börja tapetsera...

1 kommentar:

  1. Båda Morris tapeterna har vi naturligtvis testat redan, de fungerar båda två. Dessutom blev jag glad att dom tydligen börjat producera Medway igen!

    SvaraRadera