fredag 12 mars 2010

Att bo i Värnamo...

...har ju såklart medfört vissa inskränkningar i livet. Mest i matvärlden dock. I min fantasi såg jag mig åka land och rike runt för att inhandla olika närproducerade delikatesser. I verkligheten storhandlar jag på Citygross. Och det är själsdödande skall ni veta... mitt allra största problem har varit att det är stört omöjligt att uppbringa något surdegsbröd... vi har varit hänvisade till Pågens lingongrova... suck.
Men! Något har hänt! Stora saker är på gång... Stigs konditori lanserade efter jul, sitt nya stenugnsbakade surdegsbröd. Visst, det är inte som att köpa en Levain på Rival. Men det duger gott... mer än gott! Och vad upptäckte jag idag, på fredagar håller en liten butik som heter Gårdsbutiken öppet, och säljer närproducerat kött och grönsaker... Än finns det hopp! Och inom några veckor så öppnar det äntligen en videobutik igen. Vi har nämligen varit helt utlämnade åt mackens utbud sedan videobutiken slog igen i somras... det börjar ljusna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar