fredag 19 mars 2010

Motgångar...

Jag erkänner att vi har haft ett nästan oförtjänt flyt den första delen av bygget.
Jag vet att de flesta stöter på problem betydligt oftare än vi har gjort, men ändå...
Igår var en helt hopplös dag... Vi har inte hunnit åka ut till bygget sedan i tisdags, när vi noterade att det inte var något som gjorts, men fick då löfte från snickaren att de skulle sätta igång efter lunch och då jäklar skulle det hända saker.
Efter ett sent styrelsemöte igår fick vi besked om att dörrar och smygar skulle levereras samma kväll, vid 8-tiden. Kunde vi möta upp då? Snabbt fixar vi barnvakt, åker ut till bygget, becksvart förstås... fixar igång en lampa, och kollar in huset.
Inte en spik är islagen sedan i tisdags. Alltså ingen snickare som har varit där. Sedan kommer leveransen... FEL! FEL! FEL! Fel dörrar, fel smygar fel allt... då ville jag bara sätta mig ner och gråta... det kändes som om hela världen försökte blåsa mig.
Har legat hela natten och gnisslat tänder av ilska... fick tillslut ett par timmars sömn på soffan. Väcktes iof av min söta söta minsting som klappade mig på kinden och sa att det var dags att "diga ypp nu", men ändå arg!
Nu har jag iallafall ringt och skällt på A) snickaren B)Allmogehus och har lugnat ner mig betydligt... dock visade det sig att vi har gjort en miss när vi planerade in golvvärmen för övre planet... fördelaren har jag planerat i klädkammaren, men den är inritad i allrummet på ritningen. Men vår rörmokare lugnade mig och sa, vi tar det kallt och bestämmer när det kommer om vi måste flytta den eller inte... sköööööönt kände jag... inte fler beslut just idag...
Nu är det iallafall helg, och vi skall på Konståkningsklubbens schlagershow! Här slår vi klackarna i taket vill jag lova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar