måndag 15 mars 2010

Loppisrunda!

Söndagen spenderades på loppisrunda. De har begränsade öppettider under vinterhalvåret, så det har inte blivit någon sedan i höstas. I vilket fall... den enda vi lyckades hinna med var "Annas Kuriosa" som ligger utanför Ljungby. Det är en av mina favoriter, eftersom den är rejält stor, över 1000 m2, och ordentligt sorterad...
glas, möbler, tyg, allt har olika rum.
När vi äntligen kom fram, så kom jag ihåg vad jag inte gillar med den... priserna!
Är det något hon kan så är det ta betalt. Och hon är alltid väldigt uppdaterad på vad som är populärt i inredningsvärlden, så just de detaljerna är extra dyra.
Dessutom så är hon bäst på detaljer, dvs glas,porslin och pynt, och det var ju inte alls det jag var ute efter...
Jag hittade iallafall ett vitt skåp, som skulle kunna användas som serveringsskåp i köket. Det kostade 2200, vilket var helt ok, men det var i lite för dåligt skick kände jag... det får vänta.
Jag kollade också efter småbord alternativt små skåp som tjejerna kan ha som sängbord, och det fanns det många av, men inga under 1000 kr, och det tycker jag är överpris... kalla mig snål smålänning, men så är det.
Vad som däremot fanns massor av och som jag skall komma tillbaka senare och köpa var, zinkhinkar och byttor som man kan använda och plantera i... massor med sånt, till överkomliga priser.
I övrigt så väntar jag på att Östregård i Moheda skall öppna för säsongen. Visserligen får man slåss med halva småland samt Danmark och Tyskland där, men det går faktiskt att hitta en hel del fynd där, speciellt i möbelväg. Kökssoffor har de i parti och minut... mer sånt!

1 kommentar:

  1. Det finns en jättebutik i Uddevalla som har riktigt bra priser. iaf när jag var där för några år sen. Lite långt att åka kanske ...

    Men ändå :-)

    http://www.antikharry.nu/

    /Christin

    SvaraRadera