tisdag 12 augusti 2014

The bitch is back!

Efter ett år av vad jag inte kan beskriva annat än som fyllt av eviga kriser, så är jag nu tillbaka! Det är nu fem år sedan vi startade husbygget... Lite drygt ett år efter vi köpte tomten, så flyttade vi in i det halvfärdiga huset... och under de fyra följande åren, så har jag inte känt minsta lust eller glädje vad gäller inredning och renovering. Det jag har gjort, har jag gjort av tvång... men så hände något... sakta men säkert så har mitt gamla jag återvänt... en sprittande lust att bygga och måla och pyssla och... och... och... Så sagt och gjort, det har blivit en hel del under semestern... och jag är inte missnöjd! Skafferiet har äntligen färdigställts, och jag har tapetserat om sovrummet för 3:e gången. Dessutom har jag hunnit med lite loppisar, och gjort en del fynd... ialla fall i mitt tycke... Den årliga utflykten till Örs lantcafé hann jag såklart med, fantastiskt trevligt och alltid lika inspirerande... nu längtar jag lite till hösten och att kura inne i mörkret... samt att bygga en platsbyggd bänk/skoförvaring i hallen. Jag har också planer på att bygga inbyggda sängar i barnens rum... men jag är inte helt på det klara med hur de skall se ut ännu, och då brukar det ta lite tid innan jag orkar genomföra det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar