onsdag 2 december 2009

Vitvaror

Nu är vitvarorna till köket beställda... tjohoo...
Ja, jag vet... kan vara bra att ha ett hus att ställa dem i... petitesser säger jag!
Det känns skönt att iallafall ha fattat några beslut vad gäller inredningen... (tapeter och badrumsinredning är fortfarande ett stort vacuum).
Spis har vi valt från SMEG, det har varit min drömspis länge, så det var ett enkelt val.


Vad kyl och frys beträffar så har vi valt ett par som ser ut så här från Bosch.


Diskmaskinen valde vi en helintegrerad från Bosch, och även tvättmaskin och torktumlare blev från Bosch.


Varför vi valde just Bosch på så mycket vet jag inte... vi har haft en diskmaskin från dem tidigare som vi var jättenöjda med och sedan gillar jag deras miljötänk. Att de sedan har en hyfsad prisklass är ju också ett plus.
Vi har valt en klassisk fläkt från Electrolux... där vill jag bara att det skall se rent och neutralt ut.

2 kommentarer:

  1. Fina vitvaror ni har valt, vi är där också men det finns en uppsjö av detta...Är spisen en gasspis? Vi funderar på det..

    SvaraRadera
  2. Det är inte en gasspis utan en induktionshäll, men den finns med gas också... fast jag är lite rädd för det, så det blev induktion...

    SvaraRadera