lördag 12 december 2009

Veckan som gått...

...har varit helt tokig! Inte nog med att det varit mycket att göra på jobbet, vi har också lyckats pressa in två julbord (!) och ett studiebesök, samt luciatåg med tillhörande snögubbeutstyrsel-tillverkande!



Och just när jag trodde att jag hade allt under kontroll, så dök det i torsdags förmiddag upp ett mail som rapporterade att det skulle komma en lastbil med första leveransen av huset fredag morgon kl 7.00. Kunde jag möjligtvis fixa en hjullastare??? Va?? Jag vet inte ens vad det är... och det visade sig att det är tydligen ingenting som gemene man har parkerat i garaget. Nåväl, det var då jag upptäckte en av de absoluta fördelarna med att bo på landet kontra storstan. Jag slet mitt hår och beklagade mig för pappa, som då sa att han kände någon som nog kände någon som kanske hade en hjullastare. Hepp! 10 minuter senare hade jag ett nummer till "Bengt på sågen". Efter ett samtal till Bengt var allt kirrat. Han avslutade med att säga "Känner vi varandra?" Nää, sa jag och trodde att nu ändrar han sig..."Jamen, då gör vi det nu!" Skön gubbe, inte sant!



I allafall så stod hela familjen uppradad kl 7.00 igår morse och väntade på lastbilen... Hur mycket kan det vara tänkte vi... det är ju bara skivmaterial och isolering! Föreställ er vår häpnad när en 24-meters långtradare kom inbrakande i skogen på den lilla vägen vid tomten... för att inte tala om grannarnas när de inte kom fram på vägen till jobbet!

Allt gick i allafall bra till slut. Bara en brevlåda och en liten skylt som fick stryka på foten, samt att vi fick åka och köpa ett antal mer presenningar för att täcka materialet än vi tänkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar