tisdag 14 september 2010

Trädgård!


Eftersom jag är totalt snurrig av alla idéer jag har till trädgården, så beslöt jag mig för att ta hjälp av en trädgårdskonsult för att få lite reda på det hela...
Jag kontaktade Klockaregården i Öhr, som är en supermysig handelsträdgård, och bad dem att hjälpa mig...
Och i helgen var det dags. Jag och min mamma begav oss till Öhr för att se på förslaget de skissat ihop. Och det blev jättebra. Hon hade lyssnat precis till vad jag ville ha och givit en massa nya förslag på blommor förutom de som jag hade sagt att jag ville ha. Det absolut bästa med det hela var att få saker på pränt, på en ritning, för då blev det så lätt att se hur jag kunde förändra småsaker, t.ex flytta några av träden och trädäcket. Jag skall också lägga till lite fler äppelträd, det heter ju inte Äppelbacken för intet.Min absoluta favorit var den lilla pergolan som hon hade ritat in utanför köksdörren. Vi har jättefin eftermiddagssol precis där, och jag kunde så lätt se mig själv sitta och dricka kaffe i solen, lätt skuggad av en klematis.
Nackdelen är ju att jag blev superinspirerad att sätta igång på en gång... jag ville fylla hela bilen med buskar och rosor... men jag har ju varken matjord eller ens någon form av tomt... suck... men offerter är iallafall begärda, med lite tur så kommer priserna också... kanske kan det bli någon liten buske i år...

1 kommentar:

  1. Längtar till jag också får sitta och dricka kaffe i din trädgård!

    SvaraRadera