torsdag 2 september 2010

Barnrum!

Barnens rum var ju det första vi var tvungna att få i ordning, och det var också de rum som var lättast.


Moa, min äldsta dotter, fick rummet med blå Morristapet.



Ett skrivbord som tidigare stått i vårt sovrum har fått flytta in hos henne.
Över det har vi en hylla från IKEA. Gardiner och gardinstång är också från IKEA.



Garderoberna är två vanliga IKEA-garderober som vi har byggt in. Knopparna kommer från Nacka byggnadsvård.



Sängarna och sängborden som jag köpte på loppis i Moheda blev riktig fina med lite vitfärg. Tyvärr så är den här varianten inte självbäddande heller... jag förstår inte vad jag gör för fel...



Noomi, den yngsta tjejen, har gröna Morristapeter i sitt rum.



Hon har fått ett litet skåp som jag också köpt i Moheda. Det är vitmålat nu men väntar på ett lager färg till. Jag skall bara komma på vilken färg det skall bli.
Lampskärmen kommer från en butik i Göteborg.



Noomi älskar att klä ut sig just nu, speciellt till Törnrosa, så därför hänger klänningarna redo. I övrigt kan man bara inse... nytt rum betyder inte att man städar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar