måndag 19 april 2010

Helveteshelgen!!


I fredags så skulle vi ha svärföräldrarna på middag... så till sig blev min lilla tjej att hon gjorde en piruett, snubblade på mattkanten och drog huvudet med full kraft rakt i bordskanten. Hej, sa vi till gästerna, satte dem i soffan och åkte till akuten med blodet sprutande. Väl där blev vi väl omhändertagna och fick reda på att det måste sys... tyvärr så lyckades läkaren inte sätta bedövningen på den gallskrikande lilla ungen, så det blev 4 stygn utan bedövning med föräldrar som satt och lipade och höll krampaktigt i sitt barn... jag hoppas att ingen i hela världen behöver få veta hur hemskt det var... men det gick ju bra, och det kunde ha gått mycket värre, så på det stora hela är jag tacksam...

Lördagen kom med lite lätt storm, och söndag morgon ringer vår blivande granne och meddelar att pappen blåst av vårt tak och det regnar rakt på sponten... hupp! Det är ett rätt högt hus vi har, och vi är rätt höjdrädda... min man masade sig upp på taket och blev liggande platt som en groda... jag vill komma ner var det enda jag hörde... jag å min sida, vågade mig endast upp på stegen... att gå upp på taket var för läskigt... återstod alltså att än en gång ringa svärfar och skicka upp honom för att rädda oss... det gick ju bra, men jag är glad att min svärmor inte vet hur han sprang omkring uppe på taket. Det finns stor risk för att vi skulle bli förskjutna då... pappen är iallafall på, och alla överlevde helgen, men det känns som om jag inte orkar med en till i den stilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar