onsdag 21 april 2010

Dagen L!


Idag har varit dagen med stort L som i leveranser... Glada i hågen gav vi oss iväg i morse till Hestra (5 mil bort) för att hämta upp vårt kök, som var klart. Till vår hjälp hade vi "terroristen" vilken är en skåpbil som vi använder på jobbet för att leverera montage. Namnet har den fått eftersom man närhelst man ser den förväntar sig att al qaida skall rusa ut med k-pistar och meja ner folk. I mitt sinne så tog köket jättelite plats... i verkligheten var det stort... vi fick alltså åka två gånger... sammanlagt 20 mil, inte så smidigt längre...
Mitt i alltihop så skulle golvet levereras... 1000 kg vägde det, och en hjullastare var av nöden... som tur var så var jag förberedd så jag hade en på standby och det hela löste sig... värre var det då med kakelugnen som dök upp precis när vi höll på att lasta in det sista av köket. Det vägde inte mindre än 2000 kg och kom en månad för tidigt...
snälla snickare, snäll man och slavdrivare till Linda lyckades baxa fram det till tomtgränsen, men där var det stopp... jag måste ha dit en hjullastare igen... suck...
Är det för mycket begärt att fraktfirmorna ger en, en dags förvarning... åtminstone när det är till privatpersoner... det skulle underlätta så mycket.
Men nu har vi iallafall huset fullt med prylar igen... det började nästan kännas beboeligt, så kan vi ju inte ha det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar