måndag 19 april 2010

Att tala med hantverkare...

Att kommunicera med hantverkarna har länge varit ett mysterium för mig. Jag har tagit mig an det i princip på samma sätt som jag talar med folk på jobbet... Vad tror ni... hur vill ni... är det möjligt...
Det har varit hopplöst ineffektivt! Så en dag lackade jag ur, och sa: På torsdag skall det vara klart! Och hör och häpna, det fungerade... och har fungerat ända sedan dess... min slutsats är denna... Hantverkarna och jag är inget lag... vi skall inte göra det tillsammans, de blir bara förvirrade av sådant.
De vill ha fasta linjer och klara besked... inte behöva tänka själva och göra några egna bedömningar. Ni kan inte tro vilket genombrott det här har varit... helt plötsligt så blir saker och ting gjorda. Och om de ser ut att inte vilja gå med på dina tidsramar, så drar du till med att det måste göras, för då kommer målaren alt. snickaren alt. rörmokaren... det sätter gärna lite extra sprutt på dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar