tisdag 26 januari 2010

Ventilation!

Just nu råder full aktivitet i vårt lilla hus... ja man kan faktiskt säga hus nu... väggarna på nedre plan är resta och gipsade på en sida. Igår släpptes vi för första gången upp på övre planet, och fick se övervåningen.
Snickarna, rörmokaren och elektrikern jobbar just nu sida vid sida och det fungerar väl okej tycker jag... men det skall inte stanna vid det utan nu skall ventilationen också monteras... ytterligare en kille in... Ventilationen har varit ett dåligt samvete hos mig..., jag har helt enkelt inte greppat vad det är som skall göras och har skjutit det framför mig. Igår började snickaren gorma om att det nu var HÖG TID för ventilationen att monteras så då blev jag ju tvungen... problemet har varit att ritningen för systemet har dröjt, och att ta in pris på något man har absolut noll koll på var inte så lätt. Men idag kom ritningen... och med hjälp av lite kontakter så fick jag tag i en kille som kan komma in i slutet av veckan. Hepp! Kände jag mig som fixare numero uno, eller!
Övrigt som har fixats denna vecka är att köket har beställts, och offerter på badrumsmöbler samt garderober har tagits in. Jag har också suttit ner med elektrikern och gjort färdigt elritningarna.
Dessutom har jag bestämt vilka som skall kakla badrummen och beställt golv samt kakel och klinker. På hela taget så flyter allt förvånansvärt bra... just nu känns det som att det kan bli ett hus till sommaren..
Det jag sitter och väntar på just nu är köksritningen och fästmåttet för köksinredningen (för det skall sättas en extra regel där i väggarna, så att det finns något att fästa i. Vem anade det??)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar