onsdag 16 mars 2011

Trädgården...



...är ju inte precis uppmuntrande just nu... man inser hur bra det var med ett täcke snö som dolde all lera... I nästa vecka, om tjälen har släppt, så har jag dock bokat in Sätermarks entreprenad, som skall släta till baksidan, lägga på matjord och göra grusgångar. Allt till det facila priset av 37500. Totalt har markarbetena för trädgården gått på ca 75000, och då har vi snålat. Vi köpte 6 äppelträd och planterade förra hösten, de kostade ca 15000. Och sedan har jag lagt in en stororder på rosor, syrener och pioner. Vem vet vad slutsumman blir för det.

Sådant som finns på idéstadiet men som vi helt enkelt inte har pengar till ännu är:
Vitt spjälstaket på framsidan samt mot grannen.
En liten "innergård" med lagd kalksten mellan huset och garaget. (Jag drömmer om att anlägga en liten medelhavsträdgård där)


Projekt som är under utveckling däremot är:
Plank som ramar in området mellan garage och hus (vi skall bara lära oss att gjuta plintar, det känns otroligt avancerat, vet ej varför)
Väggväxthus samt odlingsbänkar, en liten köksträdgård skall anläggas.
Äng skall anläggas på ytan närmast vägen där vi rensat och fyllt upp.



Men i väntan på allt det så kan jag iallafall glädjas åt mina Jätteverbenor som faktiskt verkar ha grott... snart kan jag plantera ut dem...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja snön har gjort ett bra jobb med att dölja geggan ute, vår börjar också titta fram och med det det dåliga samvetet...eller, det är inte dåligt än men det kommer säkert bli för att vi inte tar tag i det så snabbt...Vill bara att allt ska vara färdigt.
    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Jag vet känslan... jag har heta drömmar om trissvinster, så att jag bara kan leja någon att komma in och fixa allt...

    SvaraRadera