fredag 1 oktober 2010

Allmogehus...

Vår husleverantör... hmmm... så mycket kan sägas om dem... låt oss börja med det positiva. Vi älskar vårt hus... Håkan som ritade det, lyssnade jättebra på vad vi ville ha och tolkade in det. Fantastiskt, snabb och superbra respons.
Kvaliteten på huset är jättebra, det känns gediget med mycket trä, precis som vi ville...
Kontakten med säljare och kontor har varit väldigt vänlig, personlig och hjälpsam.
Där slutar tyvärr det positiva. Vi beställde stomresning av Allmogehus... det ångrar jag idag... slarvigt utfört och det hela har tagit oss oändligt mycket längre tid, och kostat möda och pengar att reda upp...
Leveranserna har varit ett skämt. De fungerade hyfsat i början, fram tills att helt upphöra... enda anledningen till att vi har ett hus att bo i är att jag beställt material själv och tagit ut kostnaden mot Allmogehus... annars hade huset fortfarande varit halvfärdigt känns det som... nämnde jag att vi fortfarande saknar innerdörrarna och spjälor till verandor. Dörrarna skulle kommit i mars och spjälorna avropade jag i juni...
Hur trevliga de än är, och hur fina hus de än har så skulle jag inte rekommendera dem i dagsläget...

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Vi ska också bygga med Allmogehus, husleverans i mitten på Feb. Man blir ju lite smått orolig när man läser detta.
    Vi har fått ett väldigt bra intryck så här långt, speciellt från Arkitekten Håkan.
    Det verkar som ni börjar komma på plats nu och hoppas allt resterande med huset går bra.
    Det ser väldigt fint ut på bilderna, jag ska följa dig lite hur det blir.... Lycka till!

    Magnus

    SvaraRadera
  2. Hej Magnus,vad roligt att ni skall bygga... jag minns precis hur det var...
    Vi älskar verkligen vårt hus och Håkan var den stora behållningen i allt. Så här i efterhand så kan jag väl säga, att allt fungerade ok med Allmogehus... det som var absolut jobbigast var att inget verkade gå av sig självt... Man fick ringa och tjata om i stort sett varenda leverans... mitt tips är att ha ett hårt tag i pengarna, det var det bästa verktyget kände jag... i övrigt har de varit supertrevliga att ha och göra med... dock skulle jag inte använda deras stomresning igen... det medförde ganska mycket problem...

    SvaraRadera