fredag 13 augusti 2010

Hohoo???

Alla som tror att jag helt har slutat med allt vad bygge och blogg heter kan jag lugna med att det hela beror på att:
1. Vi saknar internet ute i djungeln
2. Den erbarmliga sladden till digitalkameran har försvunnit i flytten, så jag kan inte lägga upp några bilder.

Annars är allt som det ska... vi håller så smått på att få ordning inne. Fast vi saknar fortfarande gardiner, linneskåp, bokhyllor, krokar och diverse soffor och mattor... barnens rum börjar bli färdiga och köket är också hyfsat i ordning.
Snickarna har också dykt upp igen efter sin semester, och vi har nu en farstutrapp... ikväll eventuellt en veranda, allt beroende på deras dagsform. Jag hoppas och ber att vi i nästa vecka också kommer att ha en altan. Den har vi längtat efter sedan i januari...
Om någon har något bra tips var man kan köpa speglar (IKEA var en stor besvikelse) så tipsa mig... jag ser ut som en golvmopp mest hela tiden, eftersom vi inte har en enda spegel i hela huset... både skönt och jobbigt.
Dessutom kan jag rapportera att det kostar 22000 att få en fast telefonledning indragen... hupp... fast det är väl bara att blunda och betala...

1 kommentar:

  1. Låter som ni har mkt på gång! Vi har precis fått altan och groventretrapp färdigt, lagom till vi börjar jobba så några lata dagar på altanen hanns inte med...men men. Speglar. Vad för spegel? Jag har sett en på Jysk som jag gillade, men det var en stor...Och. Hitta kabeln kvinna - jag är ju jättenyfiken på hur ni har det!!!

    Och - 22 000?!! Jesus. Ibland är jag väldigt glad över att vi bodde här på tomten innan och hade både telefon, vatten och avlopp...
    //Anna

    SvaraRadera