måndag 30 augusti 2010

Badrum!

Äntligen är datasladden återbördad och jag har i allafall tidvis kontakt med mediavärlden.
Så mycket har hänt sedan sist, så jag vet inte riktigt i vilken ände jag skall börja.
Jag tänkte iallafall gå igenom rum för rum, så att ni ser hur långt jag kommit i kaoset.
Vi börjar med badrummen och låt mig bara poängtera att bilderna är rakt ur verkligheten. Ingen styling här inte...





Bägge badrummen har ju vanligt vitt standardkakel på väggarna och svartvit-rutigt golv. Vi valde att sätta väggkaklet i förband, med minimal fog. Både vägg och golvfogarna är svarta.


Skåpen är köksskåp som vi köpte från Lundins kök i Hestra. Dubbelskåp uppe och ett enkelskåp nere. Knopparna kommer från Nacka byggnadsvård.


Vi har lagt ekskivor på skåpen som vi har vaxat och vitlaserat. Vi köpte vanliga porslinshoar från IKEA och fällde in.




Blandarna kommer från Mora armatur. Den till handfaten heter Mora Inxx och duschsetet heter Mora Family Cera om jag minns rätt.



Ovanför handfaten har vi monterat enkla lampor från IKEA. I taket har vi infällda spotar med dimmer.




Krokar och pappershållare kommer från Byggfabriken, och är emaljerade. Fina och rejält tunga kan jag rapportera.

Vad är det kvar att göra då? Ja förutom det självklara pysslet med inredning och blommor, så skall badkaret kaklas in, och fogarna skall fixas lite här och där.



Dessutom skall det silikonas runt handfat och dörrar... men allt det skall göras i nästa vecka har vi blivit lovade... (jag tror det när jag ser det...)

2 kommentarer: