torsdag 4 februari 2010

Köket


Ett rektangulärt kök med utgång till altan, samt köksdörr direkt ut i trädgården (och mitt kryddland). Altanen och fönstret har utsikt ner mot sjön och ligger i söderläge.
Från början planerade vi ett stort gammaldags skafferi, men eftersom det jag önskar mig mest av allt i världen just nu är mer bänkyta, så flyttade vi det till den lilla nischen bredvid kyl och frys. Ett betydligt mindre skafferi, endast 120 x 60 cm, men jag hoppas att det skall gå att göra mysigt ändå. Mina storslagna planer på att köpa ett gammalt fönster och bygga in ovanför skafferiet får jag dock skrota... där går den bärande bjälken, som är tjoooooock.
Köket är beställt från Lundins kök, Classic Shaker heter det...

Bänkskivorna blir i ek tror jag, och sedan skall vi ha en köksö med skiva i kalksten...
Pärlspont i taket, grårutiga tapeter från Sandberg, kökssoffa och stort bord...
Svarta industrilampor och vitbetsat trägolv...
Mitt stora huvudbry just nu är huruvida jag skall låta bygga in skåp ovanför kylen och frysen, eller om jag skall strunta i det... det lutar åt strunta i det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar