fredag 10 juli 2015

Inbyggd säng

Under en längre tid har jag planerat att bygga en inbyggd säng i den yngsta dotterns rum... jag har ägnat väldigt mycket tid för att se framför mig hur jag vill ha det gjort... allt för att min pappa sedan skall kunna utföra det efter mina instruktioner... vi snackar säkert ett års funderingar...

Och nu är det gjort... löjligt enkelt när det väl gjordes... gud vet vad jag gick och funderade på så länge...


Först en stomme av reglar... vi fäste den bara i väggarna, så att den lätt skall kunna monteras ner och tas bort om vi skulle vilja framåt...


Allt kläddes in med MDF. Enkelt att spackla och tapetsera på, i efterhand kan man säga att det lika gärna kunde ha varit OSB, men nu blev det så...


Grundmålning och spackling!


Till sist listning och tapetsering, och ett litet draperi... et voila!



Vid sidan av sängen gjorde jag en liten skrivbordshörna... 


Lite pysselgrejor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar