tisdag 1 februari 2011

Grå januari...

Allt är så grått och trist så man vill bara krypa ner under täcket. Jag är överbelamrad på jobbet, ungarna är snoriga och trötta och Jompa har långa dagar i Växjö... allt är dåligt, dåligt.
Det enda som får mig igenom vardagen just nu är mina trädgårdsböcker... jag gör långa listor på rossorter, pioner, syrener och hortensior... fantiserar vilt om den fantastiska trädgården jag skall skapa när snön smälter. Det kan bli nödvändigt att plocka ut litet mer pengar från banken, det inser jag nu... det finns ingen hejd på det jag vill ha...
Jag försöker att stävja mig, genom att tänka lite i projekt. I år skall jag till exempel börja med att plantera runt uteplatsen, samt att bygga upp köksträdgården. Men jag kan inte riktigt hejda mig utan planerar också att göra syrenbersån och insynsskyddet mot grannarna, och sedan vill jag anlägga blomsteräng, och plantera en massa växter runt bäcken som flyter i tomtgränsen osv osv...


Min absoluta favoritbok, som får mig att gråta(jo, det är sant...)är: Drömmen om en trädgård av Sanna Töringe. Har ni inte läst den så måste ni skaffa den. Den är så sjukt inspirerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar